Eşti ceea ce alegi să fii!

Tatăl meu este sculptor, o meserie grea din punctul meu de vedere ce îmbină poli diferiţi de percepţie. Ca de exemplu:

–          imaginaţie – realitate: sunt lucrări la care îţi dai seama ca necunoscător cam ce-ar reprezenta şi lucrări pe care fiecare le vede cum vrea sau cum poate;

–          forţă – delicateţe: este al naibii de greu să ciopleşti în marmură, dar sensibilitatea artistului poate transforma o bucată rece de piatră într-o sculptură însufleţită;

–          frumos – urât: aceeaşi lucrare creează oamenilor gânduri şi sentimente diferite, unora li se pare sublimă, altora li se pare oribilă, iar pentru unii arta … nu reprezintă nimic;

Cu puţin timp în urmă, tatăl meu şi-a exprimat sentimentele faţă de ceea ce mi-am ales să fac în viaţă: avocatura.

–          Măi tată, grea meserie ai!

Deşi atunci am realizat că acelaşi sentiment nutream eu vizavi de ceea ce şi-a ales el să facă în viaţă, am simţit nevoia să-l contrazic:

Tată, pentru mine avocatura este o artă! Îmi place ceea ce fac! Tu ciopleşti în pietre, eu cioplesc în dosare! Asta este singura diferenţă dintre noi!

De fapt, vine un moment în care ne decidem asupra materialului pe care-l vom modela, pe care-l vom ciopli … şi astfel întreaga viaţă cioplim în ceva.

„Eşti ceea ce alegi să fii!”

Important nu este în ce cioplim sau ce modelăm, ci pur şi simplu … să ne placă ceea ce facem!

Acest articol a fost publicat în Blog de viata...de avocat. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Eşti ceea ce alegi să fii!

  1. Cristina Ghiurca spune:

    Servus Maria, va apreciez pentru ceea ce faceti, pentru conceptele puternice, precum credinta si curaj pe care le promovati si, mai ales ,pentru ceea ce sunteti. Numai bine!

Lasă un răspuns

